Wpis ten powstał na potrzeby naszych klientów, którzy często mają problemy z konfiguracją i przeglądaniem wiadomości e-mail wysyłanych do administratorów lub klientów sklepu PrestaShop. Zapraszamy do zapoznania się z całym wpisem, a w razie pytań prosimy o kontakt.

Metody wysyłania maili w PrestaShop.

PrestaShop w standardzie umożliwia skonfigurowanie e-maili by były wysyłane za pomocą standardowej funkcji mail() (na podstawie ustawień serwera) lub w bardziej poprawny sposób, za pomocą istniejącej już skrzynki mailowej (SMTP). Zaleca się stosowanie drugiej metody ze względu na większe bezpieczeństwo oraz kontrolę nad adresatem wiadomości, które trafiają przecież do ważnych klientów sklepu.

Zdarza się, iż na serwerze funkcja mail() nie jest w ogóle aktywna, przez co jesteśmy niejako zmuszeni do skorzystania z drugiej metody.

Jakie wiadomości wysyła PrestaShop? Lista wszystkich, standardowych szablonów.

account

Szablon ten otrzymuje klient po utworzeniu nowego konta w sklepie. Zalecamy aby hasło klienta, podane podczas jego rejestracji nie było przesyłane w mailu, a zamiast tego był tekst "podane podczas rejestracji". Tak dla bezpieczeństwa.

backoffice_order

Mało używany, ale wysyłany do klienta, dla którego stworzyliśmy zamówienie ręcznie i podczas tworzenia zamówienia wybraliśmy opcję wyślij klientowi link do płatności.

bankwire

Jeden z najpopularniejszych szablonów, wysyłany podczas gdy klient wybiera płatność za zamówienie zwykłym przelewem bankowym.

cheque

Wysyłany do klienta gdy ten wybierze płatność czekiem za zamówienie. Raczej nie używane w Polsce.

contact_form

Otrzymywany przez klienta gdy ten skorzysta z formularza kontaktowego w sklepie. Dla potwierdzenia wysłania jego wiadomości.

contact

Wysyłany do administratora sklepu z informacją o nowej wiadomości od klienta.

credit_slip

Wysyłany zaraz po wygenerowaniu pokwitowania do danego zamówienia przez administratora.

download_product

Wysyłany gdy klient kupi produkty wirtualne do pobrania. Zawiera listę linków za pomocą, których klient może pobrać kupiony produkt.

employee_password

Wysyłany do administratora z informacją o jego koncie.

forward_msg

Wysyłanny w momencie przekazania przez jednego z administratorów wątku w centrum obsługi klienta innej osobie.

guest_to_customer

Wysyłane do klienta, któremu administrator sklepu zamienił konto gościa na konto z możliwością zalogowania się.

import

Automatyczna wiadomość wysyłana do administratora po poprawnym zaimportowaniu pliku do sklepu.

in_transit

Wiadomość zawierająca link śledzenia i informująca klienta o tym, że zamówienie jest w transporcie (zostało wysłane).

log_alert

Powiadomienie do administratora o nowym błędzie w sklepie

order_canceled

Wysyłane do klienta gdy jego zamówienie zostanie anulowane przez pracownika sklepu.

order_changed

Wysyłane do klienta gdy jego zamówienie zostanie zmienione przez pracownika sklepu.

order_conf

Jedna z najważniejszych wiadomości. Wysyłana jest do klienta jako potwierdzenie złożenia zamówienia w sklepie.

order_customer_comment

Powiadomienie dla administratora o komentarzu klienta do zamówienia.

order_merchant_comment

Powiadomienie dla klienta o komentarzu administratora do zamówienia.

order_return_state

Wysyłany do klienta z informacją o zmianie statusu zwrotu zamówienia.

outofstock

Wysyłany do klienta gdy kupi produkt, który nie jest aktualnie dostępny na magazynie.

password

Powiadomienie do klienta gdy ten zwróci się z prośbą o przypomnienie hasła do swojego konta. W mailu otrzyma nowe dane do logowania.

password_query

Wysyłany do klienta gdy ten rozpocznie tryb resetowania hasła.

payment_error

Wysyłany do klienta gdy sklep nie przetworzy automatycznej płatności np. dotpay, przez co informuje klienta, że wystąpił błąd.

payment

Informacja dla klienta o nowym statusie: realizacja płatności.

preparation

Informacja dla klienta o statusie zamówienia: w realizacji.

refund

opis

reply_msg

opis

shipped

opis

test

opis

voucher

opis

voucher_new

opis

Loading...