Wpis ten powstał na potrzeby naszych klientów, którzy często mają problemy z konfiguracją i przeglądaniem wiadomości e-mail wysyłanych do administratorów lub klientów sklepu PrestaShop. Zapraszamy do zapoznania się z całym wpisem, a w razie pytań prosimy o kontakt.
PrestaShop w standardzie umożliwia skonfigurowanie e-maili by były wysyłane za pomocą standardowej funkcji mail() (na podstawie ustawień serwera) lub w bardziej poprawny sposób, za pomocą istniejącej już skrzynki mailowej (SMTP). Zaleca się stosowanie drugiej metody ze względu na większe bezpieczeństwo oraz kontrolę nad adresatem wiadomości, które trafiają przecież do ważnych klientów sklepu.
Zdarza się, iż na serwerze funkcja mail() nie jest w ogóle aktywna, przez co jesteśmy niejako zmuszeni do skorzystania z drugiej metody.
Szablon ten otrzymuje klient po utworzeniu nowego konta w sklepie. Zalecamy aby hasło klienta, podane podczas jego rejestracji nie było przesyłane w mailu, a zamiast tego był tekst "podane podczas rejestracji". Tak dla bezpieczeństwa.
Mało używany, ale wysyłany do klienta, dla którego stworzyliśmy zamówienie ręcznie i podczas tworzenia zamówienia wybraliśmy opcję wyślij klientowi link do płatności.
Jeden z najpopularniejszych szablonów, wysyłany podczas gdy klient wybiera płatność za zamówienie zwykłym przelewem bankowym.
Wysyłany do klienta gdy ten wybierze płatność czekiem za zamówienie. Raczej nie używane w Polsce.
Otrzymywany przez klienta gdy ten skorzysta z formularza kontaktowego w sklepie. Dla potwierdzenia wysłania jego wiadomości.
Wysyłany do administratora sklepu z informacją o nowej wiadomości od klienta.
Wysyłany zaraz po wygenerowaniu pokwitowania do danego zamówienia przez administratora.
Wysyłany gdy klient kupi produkty wirtualne do pobrania. Zawiera listę linków za pomocą, których klient może pobrać kupiony produkt.
Wysyłany do administratora z informacją o jego koncie.
Wysyłanny w momencie przekazania przez jednego z administratorów wątku w centrum obsługi klienta innej osobie.
Wysyłane do klienta, któremu administrator sklepu zamienił konto gościa na konto z możliwością zalogowania się.
Automatyczna wiadomość wysyłana do administratora po poprawnym zaimportowaniu pliku do sklepu.
Wiadomość zawierająca link śledzenia i informująca klienta o tym, że zamówienie jest w transporcie (zostało wysłane).
Powiadomienie do administratora o nowym błędzie w sklepie
Wysyłane do klienta gdy jego zamówienie zostanie anulowane przez pracownika sklepu.
Wysyłane do klienta gdy jego zamówienie zostanie zmienione przez pracownika sklepu.
Jedna z najważniejszych wiadomości. Wysyłana jest do klienta jako potwierdzenie złożenia zamówienia w sklepie.
Powiadomienie dla administratora o komentarzu klienta do zamówienia.
Powiadomienie dla klienta o komentarzu administratora do zamówienia.
Wysyłany do klienta z informacją o zmianie statusu zwrotu zamówienia.
Wysyłany do klienta gdy kupi produkt, który nie jest aktualnie dostępny na magazynie.
Powiadomienie do klienta gdy ten zwróci się z prośbą o przypomnienie hasła do swojego konta. W mailu otrzyma nowe dane do logowania.
Wysyłany do klienta gdy ten rozpocznie tryb resetowania hasła.
Wysyłany do klienta gdy sklep nie przetworzy automatycznej płatności np. dotpay, przez co informuje klienta, że wystąpił błąd.
Informacja dla klienta o nowym statusie: realizacja płatności.
Informacja dla klienta o statusie zamówienia: w realizacji.
opis
opis
opis
opis
opis
opis